Pariisin paralympialaiset alkavat keskiviikkona. Suomen joukkueessa on mukana 16 urheilijaa. Urheilijat kilpailevat kuudessa eri lajissa. Suomen joukkueesta löytyy kokemusta ja menestystä. Paralympiakomitean tavoite on saada kisoista kuusi mitalia.
– Pariisiin lähtee vähemmän urheilijoita kuin oli tarkoitus. Emme tingi kuitenkaan tavoitteestamme, eli kuudesta mitalista, Suomen joukkueen johtaja Kimmo Mustonen sanoo.
Suomen joukkueessa on mukana monia menestyneitä ja kokeneita urheilijoita. Leo-Pekka Tähti, Toni Piispanen, Amanda Kotaja ja Marjaana Heikkinen voittivat mitalit edellisistä eli Tokion paralympialaisista.
– Minimitavoitteeni on yksi mitali. Pyrin kuitenkin siihen, että olen maailman nopein kelaaja, Leo-Pekka Tähti sanoo Helsingin Sanomissa.
Leo-Pekka Tähti ja Toni Piispanen ovat kertoneet, että heidän huippu-urheilijan ura päättyy Pariisin paralympialaisiin. Tähti ja Piispanen ovat molemmat ratakelaajia. He ovat voittaneet useita paralympiamestaruuksia ja maailmanmestaruuksia.
Pariisin paralympialaiset alkavat 28. elokuuta ja päättyvät 8. syyskuuta. Paralympialaisia voi katsoa Ylen kanavilta.
