Pohjolan valkea kaupunki sekosi, juhlat jatkuvat koko kesän. Kärpät voitti Tampereen Tapparan ennätyspitkässä loppuotteluiden sarjassa. Pelejä kertyi peräti seitsemän. Tappara joutui tyytymään jo toisena vuonna peräkkäin hopeaan.
Oulussa mestaruus maistuu erittäin hyvältä. Kärpät ei ole menestynyt SM-liigassa kovin hyvin viime vuosina, vaikka se hallitsi sarjaa
2000-luvun alussa. Mestaruus on vuonna 1946 perustetulle seuralle kuudes. Ensimmäinen mestaruus tuli Ouluun vuonna 1981. Kärpät voitti mestaruuden neljä kertaa vuosina 2004–2008.
Kärppien mestruusjuhlia vietettiin viikko sitten Oulun pesäpallo- stadionilla. Juhlassa esiintyivät rap-duo JVG ja oululainen iskelmälaulaja Suvi Teräsniska.
Kärppien toimitusjohtajan Juha Junnon mukaan joukkueen pelaajiston runko on jo valmiina kaudelle 2014–2015.
