Nuorten U20-maajoukkue voitti tiistaina jääkiekon MM-kultaa. Nuoret Leijonat kukistivat tiukassa loppuottelussa Venäjän. Ottelu päättyi jatkoerässä lukemiin 4–3. Ratkaisumaalin teki Kasperi Kapanen. Finaalia seurasi hallissa yli 12 000 katsojaa. Televisiosta ottelua katsoi jopa 2,5 miljoonaa ihmistä.
Joukkueen tärkeitä pelaajia olivat esimerkiksi Jesse Puljujärvi, Patrik Laine ja Sebastian Aho. Nuorten päävalmentaja on Jukka Jalonen. Hän valmensi miesten maajokkueen MM-kultaan vuonna 2011.
Suomen joukkueen kultajuhla järjestettiin loppiaisena Helsingissä Mäntymäen kentällä Olympiastadionin vieressä. Paikalle saapui tuhansia ihmisiä, vaikka oli kova pakkanen.
Suomen nuorten maajoukkue on noussut koko kansan suureksi suosikiksi. Joukkueen voitto aiheutti suuren ja myönteisen riehakkaan tunnelman. Suomen MM-kulta on monien mielestä hyvin tärkeä asia myös henkisesti Suomelle, joka on vaikean taloudellisen ajan keskellä.
Jääkiekon nuorten maailmanmestaruuskisat pelattiin Helsingissä. Suomen nuoret ovat voittaneet kaikkiaan neljä MM-kultaa.
Hieno juttu,pakko nostaa hattua.
Tsemppiä ensi vuoteen junnut
Suomi teki hienon voiton. Hyvä!
Olipa tosi jännä ottelu! Kotiväki kiljui ruudun ääressä riemuissaan. Uutisesta oli selkeä lukea pääasiat ja palauttaa mieliin tunnelma.
Hyvä Suomi! Suomi on tosi hyvä. M olin kattomassa Suomi VS Ruotsi ottelua. Finland is best