Naisten jalkapallon EM-kisat oli tarkoitus järjestää jo vuonna 2021. Kisat kuitenkin siirrettiin koronapandemian takia. Nyt kisat järjestetään vihdoin. Kisojen ensimmäinen ottelu pelataan keskiviikkona 6. heinäkuuta. Ottelussa pelaavat Englanti ja Itävalta.
Suomen jalkapallomaajoukkue Helmarit on mukana kisoissa. Suomi pelaa ensimmäisen ottelunsa perjantaina. Ottelussa on vastassa Espanja. Suomi pelaa myös Tanskaa ja Saksaa vastaan. Suomen voi olla vaikea päästä jatkoon kisoissa, koska sillä on vaikeita vastustajia.
EM-kisoissa on mukana myös suomalainen jalkapallotuomari Lina Lehtovaara. Hän tuomaroi kisojen otteluita. Lehtovaara ei kuitenkaan tuomaroi Suomen otteluita.
EM-kisat pelataan kahdeksassa paikassa Englannissa. Finaali pelataan sunnuntaina 31. heinäkuuta Lontoon Wembley Stadiumilla.
