Urheiluväen usko on vahva: Suomen naishiihtäjät tuovat MM-kisoista useita mitaleita. Hiihdon MM-kisat alkavat Italiassa 20. helmikuuta ja päättyvät 3. maaliskuuta. Suomen mieshiihtäjistä vain yhdellä, Matti Heikkisellä, on mahdollisuuksia yltää kolmen parhaan joukkoon.
Naishiihtäjien puolella tilanne on paljon parempi. Anne Kyllönen on tehnyt tällä kaudella kansainvälisen läpimurron. Hän on menestynyt hienosti maailmancupin kilpailuissa. Hänellä on mahdollisuuksia jopa useampaan mitaliin.
Toinen nuori kyky on Krista Lähteenmäki. Hän oli kansainvälisen huipun tuntumassa jo viime kaudella, ja kunto on pysynyt vähintään samalla tasolla.
Näiden kahden lisäksi Suomella on pistää ladulle vielä muita kovia naishiihtäjiä. Riitta-Liisa Roponen, Kerttu Niskanen ja Mona-Liisa Malvalehto voivat onnistuessaan olla kärjen tuntumassa.
Viime vuosien huippuhiihtäjän Aino-Kaisa Saarisen kunto on sen sijaan arvoitus. Hänen suoritustensa taso on vaihdellut ja voi olla niin, että hän ei ehdi kuntoutua MM-kisoihin. Joukkueessa on mukana myös paremmin ampuhiihtäjänä tunnettu Kaisa Mäkäräinen.
Suomen joukkuetta valmentaa norjalainen Magnar Dalen. Hän on hoitanut tehtävää vuodesta 2006 lähtien.
