Liverpool on englantilainen joukkue, Real Madrid on Espanjasta. Mestarien liigaan pääsevät Euroopan korkeimpien sarjatasojen parhaat joukkueet.
Liverpool on hyvässä pelivireessä. Joukkueessa pelaa yksi maailman tämän hetken parhaista hyökkääjistä. Hän on egyptiläinen Mohamed Salad. Salah teki tällä kaudella Englannin Valioliigassa 32 maalia. Se on kaikkien aikojen maaliennätys. 25-vuotias Salah palkittiin myös Valioliigan parhaana pelaajana.
Real Madrid on voittanut Mestarien liigan kaksi edellistä mestaruutta. Liverpool voitti Mestarien liigan vuonna 2005.
Finaali pelataan Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa lauantaina 26. toukokuuta. Yle TV2 esittää ottelun suorana lähetyksenä. Lähetys alkaa kello 21.
