Tokion paralympialaiset on siirretty vuoteen 2021. Tokion kisat ovat Leo-Pekka Tähden suuri tavoite. Ne ovat myös viimeiset arvokisat, joihin kelaaja aikoo osallistua. Hänen uransa päättyy Tokiossa.
Tähden tavoite on voittaa Tokiossa viides perättäinen kultamitali. Tähti voitti viime marraskuussa jälleen ratakelauksen MM-kultamitalin. Tähti täyttää kesällä 37 vuotta. Hän on kaikkien aikojen menestynein paraurheilija Suomessa.
Toinen koti on Aurinkorannikolla
Tähden toinen koti on Espanjan Fuengirolassa. Hän on harjoitellut Etelä-Espanjassa koko kevään. Espanjan harjoituskausi on venynyt pitemmäksi kuin oli tarkoitus. Se johtuu liikkumiskiellosta, jonka koronavirus aiheuttaa.
Tähti sanoo, että hän on tehnyt ahkerasti lihaskuntoharjoituksia. Ratakelausta hän ei kuitenkaan ole voinut harjoitella.
Tähti on tyytyväinen kevään harjoituksiin. Hän on tyytyväinen myös siihen, että kisat päätettiin siirtää.
– Kunhan maailmantilanne hiukan selkeää, voin alkaa valmistautua toden teolla ensi vuoteen. Kesän kalenteri meni jo uusiksi, koska mitään kisoja ei järjestetä.
Lähde Yle
