Lentopallon EM-kisat pelataan jälleen Puolassa. EM-kisat pelataan nyt jo kolmannen kerran Puolassa.Puola on innokas lentopallomaa. Puola järjesti myös lajin MM-turnauksen vuonna 2014.
Suomi pelasi EM-kisoissa alkulohkossa, jonka muut maat oliavat Puola, Serbia ja Viro. Lohko oli kova. Puola on hallitseva maailmanmestari.
Suomi hävisi Puolalle ja Serbialle, mutta voitti Viron. Suomi pääsi jatkoon. Seuraavaksi Suomi kohtaa Bulgarian. Ottelun voittaja menee kahdeksan parhaan joukkoon.
Turnaus huipentuu sunnuntaina 3. syyskuuta. Silloin pelataan mitalipelit Puolan pääkaupungissa Varsovassa.
