Odotettu kohtaaminen Suomi–Ruotsi on luvassa vasta pudotuspeleissä, mikäli molemmat maat yltävät niihin.
Suomi osallistuu MM-kilpailuihin nuorella ja kokemattomalla joukkueella. Kukaan maalivahdeista ei ole pelannut aikaisemmin MM-kisoissa. Joukkueen 13 pelaajasta 25 on ensimmäistä kertaa mukana MM-kilpailuissa. Maajoukkueen valmentaja Jukka Jalonen on saanut joukkueeseen vain yhden NHL-pelaajan.
– Jäällä ratkeaa, kuka on paras, Jalonen sanoo. Suomi aloitti MM-kisat voittamalla Saksan perjantaina.
Lauantaina Leijonat pelasivat Slovakiaa vastaan. Ensimmäisessä erässä Leijonilla oli vaikeaa, mutta maalivahti Antti Raanta pelasi erittäin hyvin ja torjui kaikki Slovakian laukaukset.
Pelejä Tukholmassa ja Helsingissä
Tämän vuoden MM-kilpailut on jaettu Suomen ja Ruotsin kesken. Yksi alkulohko pelataan Suomessa, toinen Ruotsissa.
Suomen lohkoon kuuluvat Itävalta, Liettua, Ranska, Saksa, Slovakia, USA ja Venäjä. Ruotsin lohkoon kuuluvat Ruotsin lisäksi Kanada, Norja, Slovenia, Sveitsi, Tanska, Tsekki ja Valko-Venäjä.
Kummankin alkulohkon joukkueet pelaavat kerran kaikkia lohkon muita joukkueita vastaan. Alkulohkon neljä parasta joukkuetta jatkavat pudotuspeleihin. Pudotuspeleissä joukkueen on voitettava peli, jotta se voi jatkaa turnauksessa.
Puolivälierien voittajat eli neljä parasta joukkuetta jatkavat välieriin eli semifinaaleihin.Semifinaalit pelataan Tukholmassa lauantaina 18.5. Pronssiottelu ja loppuottelu eli finaali pelataan myös Tukholmassa sunnuntaina 19.5.
Kaikki Suomen pelit näytetään MTV3-kanavalla.rel=”nofollow”>

´Leijonat ihanaa Leijonat
Auomi kaatoi Naapurrrin Ruotsin 50 UPEAA….