Leijona-joukkue juhli maanantai-iltana Helsingin keskustassa Kaisaniemen puistossa. Paikalla oli 50 000 ihmistä. Ihmiset heiluttelivat Suomen lippuja ja hurrasivat. Monet huusivat Suomen joukkueen kapteenin Marko Anttilan lempinimeä Mörkö. Illan suosituin laulu taisi olla Löikö Mörkö sisään?
Ilmavoimien hävittäjän saattelivat Leijonia kuljettaneen Finnairin matkustajakoneen Helsinki-Vantaan lentokentälle iltapäivällä.
– Oli uskomation näky, kun tulimme linja-autolla ja näimme tämän valtavan ihmispaljouden, Marko Anttila sanoi.
Myös tasavallan presidentti Sauli Niinistö oli paikalla. Niinistö sanoi, että Leijonat tekivät suurta suomalaista urheiluhistoriaa.
– Te olette antaneet meille suomalaisille valtavan paljon. Haluan kiittää teitä omasta ja koko kansan puolesta, Niinistö sanoi.
Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden viime sunnuntaina Slovakian Bratislavassa.
Lähde STT

