KalPa on jääkiekon SM-liigan kauden 2024–25 mestari. KalPa voitti lauantaina SaiPan 3–2 Lappeenrannassa. Voittomaalin iski jatkoerässä ruotsalaispuolustaja Filip Westerlund. KalPa vei ottelusarjan voitoin 4–2.
Kuopiossa iloitaan KalPan mestaruudesta. Mestaruus on KalPan historian ensimmäinen. KalPa on voittanut aiemmin kaksi kertaa hopeaa ja kerran pronssia.
SaiPa pelasi ensimmäistä kertaa SM-liigan finaaleissa. SaiPalla on nyt yksi pronssi ja yksi hopea SM-liigan finaaleista.
