Kalle Rovanperä on rallin maailmanmestari

Teksti: Maria Österlund, lähteet HBL, Yle
Kuva: Lehtikuva / Hannu Rainamo
Uutinen julkaistu: 13.11.2023

Suomen Kalle Rovanperä on jälleen rallin maailmanmestari. Hän on voittanut maailmanmestaruuden kaksi kertaa peräkkäin.

Kalle Rovanperä varmisti MM-mestaruuden kokonaispisteillään jo lokakuun lopussa. Silloin ajettiin Keski-Euroopan ralli Tšekissä, Saksassa ja Itävallassa. Rovanperä sijoittui kilpailussa toiseksi.

Kun Rovanperän suurin kilpailija Walesin Elfyn Evans joutui keskeyttämään rallin, Rovanperä pystyi ottamaan rennosti. Maaliin pääseminen riitti varmistamaan hänelle maailmanmestaruuden.

Kun MM-voitto varmistui, Kalle Rovanperä oli onnellinen ja helpottunut.

– Tämä toinen MM-voitto tuntuu tärkeämmältä kuin ensimmäinen. Tällä kaudella jouduin todella taistelemaan voitosta, Rovanperä sanoi Ylelle.

Rovanperä halusi myös kiittää Jonne Halttusta.

– Hän on maailman paras karting-ohjaaja, Rovanperä sanoi.

Kauden alussa Rovanperällä oli ongelmia. Hän joutui esimerkiksi jäämään pois Jyväskylän rallista. Hän kuitenkin ajoi erittäin tasaisesti ja sai eniten MM-pisteitä myöhemmin kauden aikana.

Rovanperä jatkaa Toyotalla

Kalle Rovanperä on 23-vuotias. Hän on nuorin kaksinkertainen rallin maailmanmestari.

Lokakuun lopussa Rovanperällä ei ollut sopimusta ensi kaudelle.

– On lähes varmaa, että Rovanperä jatkaa Toyotalla, Toyotan tallipäällikkö Jari‑Matti Latvala kuitenkin sanoi.

Rallin MM-sarja päättyy Japanissa viimeiseen osakilpailuun. Se järjestetään 16.–19. marraskuuta. Kalle Rovanperälle tämä kilpailu ei ole erityisen tärkeä. Kalle on jo maailmanmestari.

3 kommenttia artikkeliin ”Kalle Rovanperä on rallin maailmanmestari”

  1. Moi,
    Minun mielestäni Kalle Rovanperä on rallin maailmanmestari oh ihana, koska Suomen Kalle Rovanperä on jälleen rallin maailmanmestari. Hän on voittanut maailmanmestaruuden kaksi kertaa peräkkäin. Hyvä Suomi 🎉🎉🎉.

    Vastaa
  2. Hei! Tämä on hyvä uutinen suomalaisille rallifaneille. Vaikuttavaa, että nuori ihminen on jo maailmanmestari.

    Vastaa
  3. Moi, minun mielestani että tämä hyvä uutinen , koska olen iloinen tämän pojan puolesta, että hänestä tuli maailmanmestari.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)