Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen on menestynyt viime vuosina loistavasti. Tänä talvena menestystä saattaa tulla lisää. Mäkäräinen on jo voittanut maailmancupin ja maailmanmestaruuden. Alkavaan kauteen hän on valmistautunut hieman eri tavalla kuin aiemmin. Harjoitteluun ja kuntopiikin rakentamiseen on vaikuttanut se, että MM-kilpailut ovat aikaisemmin. MM-mitaleista kilpaillaan jo helmikuun alussa Tshekin Nove Mestossa.
– Aiempina vuosina MM-kisat ovat olleet maaliskuussa. Muutos on huomioitu harjoittelussa. Nyt ei kyllä vielä ole sellaista kiriherkkyyttä, mutta se löytyy talven aikana. MM-kilpailut ovat talven kohokohta.
Tämän talven kilpailuista ovat poissa uransa lopettaneet kilpasiskot Helena Ekholm ja Magdalena Neuner. Kovia haastajia silti riittää.
– Kyllä kisoissa pitää tehdä töitä. Uusia, kovia kilpailijoita tulee aina. Pitää muistaa, että hyvät sijoitukset eivät koskaan tule helpolla. Ei ole olemassa helppoja kisoja, Mäkäräinen sanoo.
