Suomi voitti ensin Kanadan 3-1 ja sitten Slovakian 4-2. Yhdysvallat voitti maanantaina Suomen niukasti 3-2.
Suomen Kaapo Kakko teki kahdessa ensimmäisessä ottelussa peräti viisi maalia. Hän oli kahden ottelun jälkeen MM-kisojen paras maalintekijä.
Kaapo Kakko on vasta 18-vuotias. Hän on kotoisin Turusta. Hän pelaa Turun Palloseurassa eli TPS:ssä. Pian Kakko siirtyy Pohjois-Amerikan jääkiekkoliigaan eli NHL:ään. Kakko ja Yhdysvaltojen Jack Hughes ovat nuoria pelaajia, joita NHL-seurat haluavat eniten joukkueisiinsa.
Kaapo Kakosta on tullut suomalaisten uusi jääkiekkosankari. Hän on taitava ja älykäs hyökkääjä. Kakon menestys on huomattu myös ulkomailla. Ruotsin, Kanadan ja Venäjän lehdet ennustavat, että Kakosta tulee NHL:n uusi supertähti.
Lähde STT