Kaapo Kähkönen on pelannut tällä kaudella erinomaisesti. Suomalainen maalivahti on pelannut monta nollapeliä. Niissä peleissä hän ei ole siis päästänyt yhtään maalia.
Kähkönen pelasi viime kaudella viisi ottelua NHL-sarjassa. NHL on Pohjois-Amerikan jääkiekon ammattilaissarja.
Kaapo Kähkösestä on tullut tällä kaudella Minnesotan ykkösmaalivahti. Kähkösen torjunnat herättävät ihastusta.
– Minulle tuli viime kesänä sellainen olo, että olen valmis siirtymään eteenpäin, 24-vuotias Kähkönen sanoo MTV3:n haastattelussa.
Ei turhia pohdintoja
Minnesota Wild on noussut NHL:n läntisen divisioonan kolmen parhaan joukkueen joukkoon. Minnesotalla on hyvät mahdollisuudet päästä pudotuspeleihin ja taistelemaan Stanley Cup -pokaalista. Kähkönen on varmasti ehdolla kauden tulokaspelaajaksi.
– En pohdi näitä asioita, vaan keskityn pelaamiseen. En seuraa numeroita ja tilastoja.
– Haluan tietenkin voittaa jokaisen ottelun, Kähkönen toteaa.
Kähkönen ei halua miettiä menestystä tai palkintoja.
– Näitä asioita voi miettiä sitten kauden jälkeen. Kaudesta on vielä puolet jäljellä. Ei tässä vaiheessa kannata miettiä sitä, kuka palkitaan tai mikä joukkue voittaa. Pelataan nyt ensin ottelut. Katsotaan sitten, kuka on voittaja.
Myös Kaapo Kähkösen pikkusisko on jääkiekkoilija. Peppi Kähkönen pelaa hyökkääjänä kanadalaisen Stanstead Collegen joukkueessa.
Lähteet MTV3, Yle
