Jalkapallon MM-kisojen pudotuspelit käynnissä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.12.2022

Jalkapallon MM-kisoissa pelataan pudotuspelejä. Kahdeksan eri joukkuetta kohtaa neljässä ottelussa ensi viikonloppuna.

Jalkapallon MM-kisojen puolivälieriin selviytyneet joukkueet ovat Hollanti, Argentiina, Kroatia, Brasilia, Ranska, Englanti, Marokko ja Portugali. Kroatia ja Brasilia sekä Hollanti ja Argentiina pelaavat perjantaina 9. joulukuuta. Marokko ja Portugali sekä Englanti ja Ranska kohtaavat lauantaina 10. joulukuuta. Vain voittajat pääsevät jatkoon.

MM-kisoissa on tapahtunut jo suuria yllätyksiä. Espanja ja Saksa putosivat pois jatkosta. Marokko puolestaan teki suuren yllätyksen, kun se selviytyi jatkoon. Marokko pudotti Espanjan jatkosta.

Brasilian pelaajat osoittivat kunniaa Pelélle ottelun jälkeen 5. joulukuuta. Pelaajat pitivät käsissään suurta lakanaa, jossa oli Pelén kuva ja nimi. 82-vuotias Pelé on joutunut sairaalaan. Pelé pelasi Brasilian joukkueessa vuosina 1958, 1962 ja 1970 MM-kisoissa. Brasilia voitti tuolloin maailmanmestaruuden.

Puolivälierien ottelut ovat jännittäviä. Argentiina, Brasilia ja Portugali ovat selviä suosikkeja. Sen sijaan Ranskan ja Englannin kohtaamisessa ei ole suosikkia. Monien mielestä Englanti tai Ranska voi voittaa jopa MM-kultaa.

Ennakkoveikkausten perusteella vahvimmat suosikit maailmanmestariksi ovat kuitenkin Argentiina, Brasilia ja Portugali. Monien jalkapallofanien suosikkifinaalissa eli loppuottelussa ovat vastakkain Argentiina ja Portugali.

Kroatia-Brasilia alkaa perjantaina 9.12. kello 17. Ottelun voi katsoa kanavalla Yle TV2. Hollanti-Argentiina samana iltana kello 21 MTV3-kanavalla.

Marokko-Portugali lauantaina 10.12. kello 17. Ottelun voi katsoa kanavalla Yle TV2. Englanti-Ranska samana iltana kello 21. Ottelun voi katsoa kanavalla Yle TV2.

Jalkapallon MM-kisojen pronssiottelu pelataan lauantaina 17.12. Finaali eli loppuottelu on sunnuntaina 18.12.

Jalkapallon MM-kisat pelataan Qatarissa. Kisat ovat herättäneet paljon arvostelua.

Marokon pelaajat juhlivat voittoa Espanjasta 6. joulukuuta. Marokko on MM-kisojen suurin yllättäjä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)