Jääkiekkoliigassa pelataan kaikkiaan 450 ottelua. Jokainen sarjan joukkue pelaa 60 ottelua. Runkosarja päättyy maaliskuun puolivälissä. Sen jälkeen pelataan pudotuspelit.
Liigan suosikkeja ovat Rauman Lukko, Turun Palloseura eli TPS ja tamperelaiset seurat Ilves ja Tappara sekä helsinkiläinen HIFK. Oulun Kärpät ei enää ole suurimpien suosikkien joukossa. Kärpät oli pitkään sarjan paras joukkue.
Kovia vahvistuksia
Monet liigaseurat ovat saaneet uusia pelaajavahvistuksia.
Laitahyökkääjä Antti Pihlström palaa kymmenen vuoden tauon jälkeen kotimaan liigaan. Pihlström pelasi viimeksi KHL-sarjaa Helsingin Jokereissa. Tällä kaudella Pihlström pelaa Hämeenlinnan Pallokerhossa eli HPK:ssa. Pihlström voitti Leijonien kanssa maailman-mestaruuden vuonna 2011. HPK:n hankintoihin kuuluu myös kanadalainen hyökkääjä Michael Joly.
Oulun Kärppien ykkösmaalivahti on tällä kaudella venäläinen Stanislav Galimov. 33-vuotias maalivahti pelasi viime kaudella Riian Dinamossa. Galimov on kokenut maalivahti. Hän on pelannut Venäjän ammattilaissarjassa eli KHL:ssä yli 300 ottelua.
Lahden Pelicansin hyökkääjävahvistus tulee Tšekistä. 23-vuotias Lukáš Jašek voi olla liigan parhaita maalintekijöitä.
Ilveksen uusi puolustaja on Les Lancaster. 26-vuotias Lancaster on yhdysvaltalainen pelaaja. Hän saattaa olla jopa kiekkoliigan kovin pelaaja tällä kaudella. Jyväskyläläinen JYP hankki uuden puolustajan Kanadasta. Andrew O’Brien on iso ja voimakas pelaaja.
Lähde: HS
