KHL-sarjan joukkueita tulee Venäjän lisäksi Slovakiasta, Kroatiasta, Valko-Venäjältä, Latviasta ja Suomesta. KHL:n ainoa suomalaisjoukkue on helsinkiläinen Jokerit.
Jokerit aloitti KHL:ssä viime kaudella. Kausi sujui hyvin, jopa odotuksia paremmin. Jokerit sijoittui 28 joukkueen sarjassa kuudenneksi. Tällä kaudella Jokerien tavoite on menestyä paremmin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että Jokerit tavoittelee ensimmäistä KHL-mitaliaan.
Jokerit pelaa kaudella 2015–2016 60 KHL-sarjan ottelua. Runkosarja päättyy helmikuun puolivälissä. Sen jälkeen alkavat pudotuspelit. Jokerit kohtasi kauden avausottelussaan Helsingin Areenalla tiistaina Severstal Tsherepovetsin. Torstaina Jokerien vieraaksi saapuu Torpedo Nizhni Novgorod ja lauantaina TsSKA Moskova.
