Suomen karsintalohkon selvä suosikki on Ranska. Ranska on tällä hetkellä maailman toiseksi paras maa jalkapallossa. Näin arvioi Fifa eli Kansainvälinen jalkapalloliitto.
Myös Ukrainan taso jalkapallossa on kova. Se on 10 parhaan joukossa Euroopassa.
Huuhkajien fanien odotukset eivät siis ole korkealla. Mutta kannattaa seurata loistavien pelaajien suorituksia.
Paljon hyviä pelaajia
Ranskan joukkue on täynnä hyviä pelaajia, joille maksetaan miljoonia euroja jalkapallon potkimisesta. Kylian Mbappe ja Antoine Griezmann tekevät paljon maaleja. Keskikentän pelaajat Paul Pogba, Blaise Matuidi ja N’Golo Kanté järjestävät heille maalipaikkoja.
Lohkossa pelaa myös Bosnia ja Hertsegovina. Se on Suomelle tuttu joukkue, sillä se pelasi samassa lohkossa karsinnoissa EM-kisoihin. Joukkueessa pelaa kaksi supertähteä. Hyökkääjä Edin Džeko pelaa Italiassa AS Romassa. Miralem Pjanić pelaa Espanjan suurseuran FC Barcelonan keskikentällä.
Myös Suomen joukkueessa pelaa muutamia huippupelaajia. Teemu Pukki on yhä yksi Englannin Mestaruussarjan parhaista maalintekijöistä. Glen Kamara pelaa Skotlannin suurseuran Glasgow Rangersin keskikentällä. Lukas Hradecky on yksi Saksan Bundesliigan parhaista maalivahdeista. Suomi voi yllättää, jos parhaat pelaajat pysyvät terveinä.
Suomi kohtaa ensin Bosnian ja Hertsegovinan 24. maaliskuuta ja Ukrainan 28. maaliskuuta.
MM-kisat pelataan Qatarissa vuonna 2022.
Lähteet STT, Yle, FIFA

Onko se:
”Suomen karsintaohkon selvä suosikki on Ranska.”
vai:
”Suomen karsintalohkon selvä suosikki on Ranska.” ?