Hiihdon MM-kisat alkavat 22. helmikuuta. Kilpailut kestävät kaksi viikkoa.
Suomi toivoo mitaleja erityisesti maastohiihdossa. Iivo Niskanen on ennakkosuosikki. Niskanen valittiin Urheilugaalassa vuoden urheilijaksi. Iivo Niskanen on valittu Suomessa vuoden urheilijaksi neljä kertaa.
Iivo Niskanen ei osallistunut hiihdon SM-kisoihin. Niskanen halusi olla varovainen, koska hän sairasteli syksyllä. Niskanen haluaa olla varma, että hän voi osallistua suuriin kansainvälisiin kilpailuihin.
Naisten sarjassa ennakkosuosikki on Krista Pärmäkoski. Moni toivoo, että hän voittaa MM-kisoissa mitalin.
Pärmäkoskella oli vuoden alussa vatsatauti, mutta hän ehti mukaan hiihdon SM-kisoihin. Pärmäkoski voitti ylivoimaisesti naisten 10 kilometrin vapaan hiihtotavan kisan.
Suomi osallistuu myös yhdistetyn kilpailuihin. Siinä osallistujat kilpailevat sekä maastohiihdossa että mäkihypyssä. Yksi Suomen parhaista yhdistetyn kilpailijoista on Ilkka Herola.
Hiihdon MM-kisoissa 24 kilpailua
Tänä vuonna hiihdon MM-kisoissa on yhteensä 24 eri kilpailua. Maastohiihdossa on 12 kilpailua, mäkihypyssä seitsemän kilpailua ja yhdistetyssä viisi kilpailua.
Naisten ja miesten sprinttikilpailut järjestetään 23. helmikuuta. Sprintti on lyhyt maastohiihtokilpailu. Se on vain 1–2 kilometriä pitkä kisa.
Krista Pärmäkoski ja Kerttu Niskanen eivät osallistu sprinttiin. Johanna Matintalo voi onnistua sprintissä hyvin.
Hiihdon MM-kisat järjestetään joka toinen vuosi. Tänä vuonna kisat järjestetään Slovenian Planicassa. Planica kuuluu Alppeihin. Alpit on Euroopan suurin vuoristo.
