Hiihdon MM-kisat alkavat

Teksti: Petri Kiuttu, lähde SK, TV-maailma
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 25.02.2025

Hiihdon MM-kisojen kilpailut alkavat torstaina. Suomalaisilta hiihtäjiltä ei odoteta huippusuorituksia näissä kisoissa.

Iivo Niskanen on Suomen joukkueen menestynein hiihtäjä. Iivo Niskanen on suosikki miesten 10 kilometrin perinteisellä matkalla. Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander

Hiihdon MM-kisat alkavat keskiviikkona 26. helmikuuta. Keskiviikkona juhlitaan kisojen avajaisia. Hiihtokilpailut alkavat torstaina. Kisojen päätöspäivä on sunnuntai 9. maaliskuuta. Silloin kilpaillaan maastohiihdon 50 kilometrin kisassa.

Suomalaisten mahdollisuudet saavuttaa MM-kultaa ovat näissä kisoissa aika heikot. Jasmi Joensuu johtaa sprinttihiihdon maailmancupia. Se ei kuitenkaan tarkoita itä, että Joensuu voittaa MM-kultaa tai pääsee edes mitalisijalle. Maastohiihdon naisten sprinttikilpailu on kisojen avauspäivänä torstaina 27. helmikuuta.

Kerttu Niskanen jahtaa mitaleita hiihdon MM-kisoissa. Kerttu Niskanen osallistuu 10 kilometrin väliaikalähtöön tiistaina 4. maaliskuuta. Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Krista Pärmäkoski on Suomen joukkueen kokeneimpia hiihtäjiä. Pärmäkoski taistelee mitalista, jos onnistuu täydellisesti. Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Ilkka Herola osallistuu yhdistetyn kilpailuun. Riittääkö Herolan vauhti mitaleille? Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander

Hiihdon MM-kisat järjestetään Norjan Trondheimissa. MM-hiihdot alkavat  Yle lähettää kisat suorana Yle TV2 -kanavalla ja Areenassa.

Hiihdon MM-kisojen suurin tähti on Norjan Therese Johaug. Johaug herättää suuria tunteita. Johaug on voittanut 14 MM-kultaa ja neljä olympiakultaa. Johaug osallistuu kotikisoissaan yhdistelmäkilpailuun, 10 kilometrin perinteiselle matkall, viestiin ja 50 kilometrin hiihtoon. Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)