Frisbeegolfista on tullut suosittu, sillä peli sopii kaikenikäisille ja sen säännöt ovat helpot.
Suomessa on yli 350 frisbeegolfin pelirataa. Peliradat ovat puistossa tai metsässä, joten pelin aikana voi nauttia myös kauniista luonnosta.
Frisbeegolfin suosio on kasvanut muutaman viime vuoden aikana. Tänä kesänä frisbeegolfin pelivälineenä käytettäviä kiekkoja on myyty urheilukaupoissa ennätyksellisen paljon. Frisbeegolfissa yritetään heittää kiekko maaliin mahdollisimman vähillä heitoilla.
Pelireitit eli väylät ovat eripituisia. Lyhyillä väylillä maali on 50 metrin päässä aloituspaikasta. Pitkillä väylillä maali voi olla jopa 300 metrin päässä aloituspaikasta.
Pelaaja joutuu heittämään kiekkoa useita kertoja, sillä väylillä on luonnonesteitä vaikeuttamassa peliä. Luonnonesteitä ovat esimerkiksi puut ja pensaat. Pelin voittaja on se, joka on heittänyt kaikki peliradan väylät vähimmillä heitoilla.
Lauri Tuominen on harrastanut frisbeegolfia kolmen vuoden ajan. Hän käy heittämässä kiekkoa kolme kertaa viikossa ystäviensä kanssa. Ystävykset aloittavat pelaamisen keväällä, kun lumi on sulanut maasta. Pelaamista voi jatkaa pitkälle syksyyn saakka.
– Frisbeegolfissa viehättää harrastamisen helppous. Pelaamaan voi lähteä, kun itselle sopii, Tuominen kertoo.
Harrastus on myös edullinen. Radalla pelaaminen on ilmaista, mutta oma kiekko pitää olla mukana. Frisbeegolfin pelaaminen on hauskaa myös perheen kesken. Aikuiset ja lapset voivat pelata samassa ryhmässä.
