20-vuotias Bea Westerstråhle on kunnianhimoinen urheilija. Hänelle ei riitä se, että hän tekee parhaansa. Bea tietää, mitä hän tahtoo. Hän sanoo Kirkko ja kaupunki -lehden haastattelussa, että hän menestyy, koska on hyvä. Bea on kehitysvammainen huippu-urheilija.
Bea sai kolme kultaa down-urheilijoiden alppihiihdon mestaruuskisoissa Itävallassa vuonna 2016. Special Olympics -maailmankisat järjestettiin maaliskuussa Abu Dhabissa. Sieltä Bea toi hopeaa yhdessä parinsa Maria Aarnion kanssa. Menestystä siis on.
Bea kävi erityisnuorten purjehduskurssin seitsemän vuotta sitten. Se antoi innostuksen lajiin. Special Olympics -luokissa kilpaillaan pareittan. Toisella kilpailijoista on kehitysvamma, toisella ei. Bean pari on Mari Aarnio.
Lähde Kirkko ja kaupunki
