Ahonen palaa taas mäkeen

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.01.2013

Janne Ahonen palaa jo toisen kerran lopettamisensa jälkeen.

Mäkihyppääjä Janne Ahonen kilpailee ensimmäisen kerran syksyllä. Ahonen keskittyy keväällä ja kesällä harjoitteluun. Ahosen tavoite on vuonna 2014 järjestettävissä Sotšin talviolympialaisissa.

Ahonen palaa mäkeen jo toisen kerran lopettamisensa jälkeen. Hän lopetti uransa ensimmäistä kertaa kesällä 2008. Maaliskuussa 2009 Ahonen kuitenkin palasi mäkeen. Maaliskuussa 2011 hän lopetti jälleen.

– Uskon, että kovalla työllä, ja nöyryydellä paluu huipulle onnistuu, Ahonen pohtii.

– Tähtäimessäni on ensin Keski-Euroopan mäkiviikko, sen jälkeen olympiakisat. Olen levännyt pari vuotta, ja olen terve ja hyvässä kunnossa.

Ahonen on voittanut mäkiviikon viidesti. Hänellä on kaksi henkilökohtaista maailman- mestaruutta ja kaksi joukkue- hopeaa olympialaisista. Henkilökohtainen mitali olympialaisista häneltä kuitenkin puuttuu edelleen.

– Ainoa tavoitteeni on palata huipulle, Ahonen toteaa.

Taustajoukot kunnossa Ahosen managerina jatkaa Jukka Härkönen. Valmentajana toimii Ari Saukko. Myös Härkönen uskoo Ahosen palaavan huipulle.

– Janne sai jälleen vaimoltaan Tiialta lentoluvan. Tästä on hyvä jatkaa. Kun Janne ja Ari aloittavat jonkin asian tekemisen, siitä syntyy yleensä kovaa jälkeä. Mielenkiintoista nähdä, saammeko vanhan miehen vielä liitämään.

Janne Ahonen täyttää toukokuussa 36 vuotta. Hän on pitkä ja raamikas. Ahonen on 184 senttiä pitkä ja painaa nyt 70 kiloa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)