Saudi-Arabian johtama liittouma ampui Pohjois-Saadaan ohjuksia viime viikon torstaina. Isku oli kohdistettu Jemenin kapinallisia vastaan. Saudi-Arabia taistelee Jemenin huthikapinallisia vastaan.
Isku oli verinen. Ilmaisku osui linja-autoon, joka kuljetti lapsia kesäleirille. Ohjukset tappoivat ainakin 43 ihmistä. Haavoittuneita on yli 60. Suurin osa kuolleista ja loukkaantuneista on lapsia.
YK:n pääsihteeri António Guterres vaatii, että isku tutkitaan tarkasti ja puolueettomasti.
Jemenin sota on kestänyt kolme vuotta. Yhdysvallat ja Arabiemiraatit tukevat sodassa Saudi-Arabiaa. Iran tukee kapinallisia. YK:n mukaan Jemenissä on käynnissä maailman pahin humanitaarinen kriisi eli ihmisten tuho.

Nafta on kirous meidän planeettamme. Ei mitään uutta, valitettavasti. Sääli lapsia ja vanhuksia…