Ainakin kolme naista sanoo, että tuomari Brett Kavanaugh (kuvassa) on ahdistellut heitä seksuaalisesti. Todisteita väitteille ei kuitenkaan ole.

Yhdysvalloissa kiista korkeimman oikeuden nimityksestä

Yhdysvaltain senaatti nimitti lauantaina Brett Kavanaugh’n korkeimman oikeuden tuomariksi.

Tuhannet mielenosoittajat vastustivat nimitystä kongressirakennuksen edessä Yhdysvaltain pääkaupungissa Washingtonissa. Kavanaugh oli presidentti Donald Trumpin ehdokas korkeimman oikeuden tuomariksi.

Kavanaugh’ta epäillään seksuaalisesta häirinnästä. Väitteille ei ole kuitenkaan löytynyt todisteita.

Kavanaugh on konservatiivi. Hän suhtautuu kielteisesti abortteihin. Hän ei halua tiukentaa aseiden myyntiä eikä ympäristölakeja.

Korkeimman oikeuden tuomarien nimitykset ovat tärkeitä monesta syystä. Tuomari saa olla virassa niin kauan kuin hän elää.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.