Oksana Levina myy turkiksia ja nahkatakkeja suositussa liikkeessä Moskovassa. Turkiksia myydään Venäjällä parilla miljardilla eurolla vuodessa.

Oksana Levina myy turkiksia ja nahkatakkeja suositussa liikkeessä Moskovassa. Turkiksia myydään Venäjällä parilla miljardilla eurolla vuodessa.

Venäjällä turkikset ovat aina muodissa

Pitkä minkkiturkki on yksi venäläisten naisten suosituimmista joululahjoista.Laadukas turkki maksaa Venäjällä useita tuhansia euroja.

Turkkeja myydään paljon jouluna ja ennen venäläisten uuttavuotta. Venäjällä uuttavuotta juhlitaan 1.1. Joulua vietetään vasta 7.1.

– Hieno turkki on kallis lahja, mutta se kestää hyvällä hoidolla vuosia ja jopa vuosikymmeniä, moskovalaisen Ivagion myyjä Oksana Levina sanoo.

Venäjällä on pitkät perinteet turkisten tuottajana. Viime vuosina Venäjän turkis- tuotanto on kuitenkin kutistunut. Turkkeja tuodaan paljon Kiinasta, Turkista ja Suomesta.

– Myymme suurimmaksi osaksi kanadalaista, amerikkalaista ja skandinaavista minkkiä.

Kanadalaisen minkin karva on lyhyempää kuin venäläisen. Pitkä karva lämmittää paremmin. Lyhyt karva on sen sijaan monen mielestä kauniimpaa.

– Moskovan talvet ovat jo niin lämpimiä, että ei turkkia kukaan tarvitse oikeasti pakkasen takia, toteaa liikkeen asiakas Olga.

Venäjällä on muodikasta pukeutua turkisliiveihin ja käyttää turkista somisteena vaikkapa hihansuussa. Naiset haluavat pukeutua turkiksiin, koska niitä pidetään kauniina. Heitä eivät huolestuta turkistuotannon eettiset kysymykset eli eläinten oikeudet.

–En mieti asiaa, asiakas Alisa sanoo. Alisan mielestä tyylikäs nainen omistaa useamman turkin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Venäjällä turkikset ovat aina muodissa”

  1. svetlana

    Se on totta,tyylikäät naiset omistaa turkin.Turkit viellä lämmin hyvin- se on tärkeä talvella.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste