Italian rannikkovartioston pelastamia turvapaikanhakijoita. Naiset kuvattiin sunnuntaina 29. toukokuuta Reggio Calabrian satamassa Etelä-Italiassa.

Välimerellä on hukkunut satoja ihmisiä

YK:n pakolaisjärjestön mukaan Välimerellä on hukkunut ainakin 700 ihmistä. Hukkuneet ovat Välimerta ylittäneitä turvapaikanhakijoita.

Välimereltä pelastettiin viime viikon aikana 14 000 turvapaikanhakijaa. Salakuljettajat ovat lisänneet turvapaikanhakijoiden kuljetuksia Libyasta Italiaan. Turvapaikanhakijat pyrkivät Afrikasta Eurooppaan huonokuntoisilla ja liian täyteen lastatuilla veneillä. Joukossa on paljon pieniä lapsia ja jopa vauvoja.

Italian eteläiset saaret, erityisesti Lampedusa, ovat jälleen monien turvapaikanhakijoiden päämäärä. Turkki on sulkenut turvapaikanhakijoiden käyttämän reitin Kreikan saarille.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste