Trump toipui koronasta

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.10.2020

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sai koronataudin lokakuun alussa. Trump parani kuitenkin nopeasti. Hän jatkaa vaalikampanjaansa tällä viikolla.

Trump oli koronataudin takia sairaalassa kolme päivää. Hän sai monia lääkkeitä, jotka helpottivat hänen oloaan. Sairaalakäynnin jälkeen Trump oli karanteenissa virka-asunnossaan Valkoisessa talossa. Viikonvaihteessa Trumpin lääkäri kertoi, että Trumpin ei enää tarvitse olla karanteenissa.

Vieläkään ei tiedetä, mistä Trump sai koronatartunnan. Trump on vähätellyt koronatautia koko syksyn. Hän on esiintynyt useita kertoja ilman maskia. Asiantuntijat suosittelevat maskin käyttöä myös Yhdysvalloissa. Monilla Trumpin avustajilla on myös todettu koronatartunta.

Biden on suosikki presidentiksi

Trumpin sairastuminen keskeytti hänen vaalikampanjansa. Yhdysvalloissa pidetään presidentinvaalit marraskuun alussa. Toinen ehdokas vaaleissa on demokraattien Joe Biden. Ehdokkailla piti olla väittely tällä viikolla, mutta se on peruttu.

Mielipidemittaukset kertovat, että Biden on selvästi suositumpi kuin Trump Yhdysvaltain seuraavaksi presidentiksi. Mutta on vielä mahdollista, että Trump voittaa. Hän voitti neljä vuotta sitten, vaikka mielipidemittaukset ennustivat hänelle tappiota.

Lähde: STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Trump toipui koronasta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)