Kuvassa palomiehet sammuttavat tulipaloa Tianjinin satamassa Kiinassa viikonloppuna.

Palomiehet sammuttivat tulipaloa Tianjinin satamassa Kiinassa vielä viikonloppuna.

Tianjinin räjähdyksen uhriluku saattaa nousta vielä

Tianjinin satamassa Kiinassa räjähti varasto viime keskiviikkona. Räjähdyksissä kuoli ainakin 112 ihmistä. Varastossa oli vaarallista syanidia.

Räjähdyksessä loukkaantui yli 700 ihmistä. Kadoksissa on 95 ihmistä, joista suurin osa on palomiehiä. Kiinan virallisen uutistoimiston  Xinhuan mukaan pelätään, että kuolleiden määrä nousee vielä rajusti.

Viranomaiset ovat evakuoineet eli siirtäneet turvaan räjähdyspaikan lähistön asukkaita. Kiinan presidentti Xi Jinping vaati viranomaisilta parannuksia työturvallisuuteen.

Kiinan armeijan edustaja vahvisti sunnuntaina, että räjähtäneessä varastossa oli satoja tonneja erittäin myrkyllistä syanidia. Syanidia käytetään kaivosteollisuudessa. Syanidi on vaarallista eläinten ja ihmisten solujen toiminnalle. Hyvin pieni annos syanidia voi tappaa ihmisen.

Valtava räjähdys sattui viime keskiviikkona Tianjinin satamassa vaarallisten kemikaalien varastossa. Räjähdys aiheutti suurpalon, jonka sammutus jatkui vielä viikonloppuna.

Lähteet: Yle, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste