Mies käveli Vuoristo-Karabahin pääkaupungin Stepanakertin keskustassa 2. lokakuuta.

Taistelut Vuoristo-Karabahissa jatkuvat

Armenia ja Azerbaidžan ovat kiistelleet Vuoristo-Karabahin alueesta vuosikymmenien ajan.

Aseelliset taistelut alkoivat jälleen syyskuun lopussa. Armenia on ampunut raketteja Azerbaidžanin puolelle. Azerbaidžan on pommittanut Armenian hallussa olevaa Stepanakertin kaupunkia. Taisteluissa on kuollut yli 240 ihmistä.

Vuoristo-Karabah sijaitsee Azerbaidžanin valtion puolella. Armenia on pitänyt aluetta hallussaan vuodesta 1992 lähtien. Alue on julistautunut itsenäiseksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste