Pommit tuhoavat taloja Aleppossa Syyriassa. Kuvassa mies kantaa lasta pois talon raunioista.

Pommit tuhoavat taloja Aleppossa Syyriassa. Kuvassa mies kantaa lasta pois talon raunioista.

Syyrian sota kiihtyy taas

Pommitukset Syyrian Aleppossa ovat kiihtyneet viime päivinä.

Syyrian hallituksen ja Venäjän pommikoneet ovat pommittaneet kiivaasti Aleppossa alueita, jotka ovat kapinallisten hallussa. Yli sata ihmistä on kuollut pommituksissa.

Monet EU-maat sanovat, että siviilien pommittaminen Aleppossa on kansainvälisen oikeuden vastaista.

Monet asiantuntijat arvioivat, että Syyrian hallitus yrittää nyt voittaa sodan taistelemalla. Asiantuntijat arvioivat, että Syyrian hallituksen joukot hyökkäävät pian Aleppoon.

– Vaikka Aleppo tuhotaan kokonaan, se ei johda Syyrian hallituksen voittoon, sanoi puolestaan YK:n rauhanneuvottelija Staffan de Mistura.

Teksti Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste