Saksankielinen juliste Biberenissä Bernin lähellä. Julisteessa kampanjoitiin burkakiellon puolesta Sveitsissä.

Sveitsi kielsi burkat

Sveitsiläiset ovat äänestäneet burkakiellon puolesta. Kansanäänestys järjestettiin maaliskuussa.

Kielto tarkoittaa sitä, että kasvojen peittäminen julkisilla paikoilla kielletään Sveitsissä. Kielto koskee julkisia tiloja kuten katuja, kauppoja ja julkista liikennettä. Se ei koske moskeijoita. Kasvojen peittäminen turvallisuussyistä esimerkiksi hengityssuojaimella on edelleen sallittua.

Kieltoa kannatti erityisesti äärioikeistolainen Sveitsin kansanpuolue SVP.

Burka on vaate, jota jotkut musliminaiset käyttävät. Se peittää koko kehon ja kasvot.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.