Kuvassa näkyy, kuinka maasto palaa Harringtonin kaupungin lähellä Australian itärannikolla.

Kuvassa näkyy, kuinka maasto palaa Harringtonin kaupungin lähellä Australian itärannikolla.

Suuria maastopaloja Australiassa

Australian itärannikolla riehuu useita suuria maastopaloja. Palot ovat levinneet jo Sydneyn lähelle. Sydney on Australian suurin kaupunki.

Viranomaiset julistivat Uuden Etelä-Walesin osavaltioon hätätilan maastopalojen takia. Maastopaloissa on toistaiseksi kuollut kolme ihmistä. 150 kotia on tuhoutunut. Tuhannet ihmiset ovat jättäneet kotinsa.

Monia kouluja on suljettu. Tulenteko on kielletty osavaltion alueella. Tämän viikon alussa Sydneyn kaupungin länsiosissa oli ilmassa vaaleaa pölyä maastopalojen takia.

Maastopaloja on paljon, koska alueella oli hyvin kuivaa monen kuukauden ajan. Tilanne voi vielä huonontua. Sydneyn alueelle on ennustettu 35 asteen lämpötiloja. Lisäksi kovat tuulet levittävät paloja nopeasti.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste