Viranomaiset julistivat Uuden Etelä-Walesin osavaltioon hätätilan maastopalojen takia. Maastopaloissa on toistaiseksi kuollut kolme ihmistä. 150 kotia on tuhoutunut. Tuhannet ihmiset ovat jättäneet kotinsa.
Monia kouluja on suljettu. Tulenteko on kielletty osavaltion alueella. Tämän viikon alussa Sydneyn kaupungin länsiosissa oli ilmassa vaaleaa pölyä maastopalojen takia.
Maastopaloja on paljon, koska alueella oli hyvin kuivaa monen kuukauden ajan. Tilanne voi vielä huonontua. Sydneyn alueelle on ennustettu 35 asteen lämpötiloja. Lisäksi kovat tuulet levittävät paloja nopeasti.
Lähde: STT
