Abu Shuaib as-Somali on suomalaisen somalipoliitikon Faisal Ali Waraben poika.

Abu Shuaib as-Somali on suomalaisen somalipoliitikon Faisal Ali Waraben poika.

Suomalainen mies terroristijärjestössä

Suomalaistaustainen mies mainostaa ääri-islamistista Isis-järjestöä terroristijärjestön videolla.

Videon mies esiintyy nimellä Abu Shuayb as-Somali. Hän kannustaa suomalaisia liittymään islamilaiseen kalifaattiin.

Isis on ilmoittanut, että se on perustanut Irakiin ja Syyriaan valtaamilleen alueille islamilaisen valtion eli kalifaatin. Kalifaatissa noudatetaan ankaraa Šaria-lakia.

Videon henkilö on suomalaisen somalipoliitikon Faisal Ali Waraben poika. Faisal asuu nykyisin Somalimaassa. Isis-taistelijoihin on liittynyt yli 40 suomalaista, heistä osa on naisia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste