Somalian tilanne paranee

Somalian hallintoa vastaan taistelevat kapinalliset ovat joutuneet vetäytymään syrjäseuduille.

Ääri-islamilainen kapinalliusten liike al-Shabaab on joutunut vetäytymään Kismayon satamakaupungista. Kapinalliset jättivät pääkaupunki Mogadishun jo aiemmin. Al-Shabaab uhkaa kuitenkin hyökätä kaupunkeihin uudelleen. Kapinalliset kuuluvat terroristijärjestö al-Qaidan tukijoihin. Somalian armeijan joukot pitävät nyt hallussaan pääosaa maasta.

Somalian uudeksi presidentiksi on valittu Hassan Sheikh Mohamud. Hän on aikaisemmin työskennellyt kansainvälisissä järjestöissä.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Somalian tilanne paranee”

  1. abdulaahi

    hanoolaato somali

  2. daahir

    Mielipiteeni somalia saa hallito mutta vielä ei ehdi töydellinen rauha terveisin daahir kaikkeille mokka

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste