Sherin Khankan on Pohjoismaiden ensimmäinen naispuolinen imaami.

Sherin Khankan on Pohjoismaiden ensimmäinen naispuolinen imaami.

Sherin Khankan haluaa uudistaa islaminuskoa

Tanskalainen Sherin Khankan on Pohjoismaiden ensimmäinen naisimaami.

Sherin Khankan haluaa olla sekä uskonnollinen johtaja että uudistaja. Khankan on Pohjoismaiden ensimmäinen naisimaami. Imaami on islamilainen uskonoppinut ja hengellinen johtaja.

Khankanin mielestä Koraani korostaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Koraani on islamilaisten pyhä kirja. – Uskon, että Koraani korostaa tasa-arvoa. Miesten tulkinnat ovat vääristäneet sen viestin.

Khankan on puoliksi suomalainen ja puoliksi tanskalainen. Hän kasvoi Tanskassa syyrialaisen isän ja suomalaisen äidin perheessä. Perhe ei ollut uskonnollinen. Khankan kääntyi islamilaiseksi 19-vuotiaana.

Khankan on neljän lapsen äiti ja feministi eli naisten oikeuksien puolustaja.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste