Euroopan unionin talous on vaikeuksissa. Euroopan keskuspankki eli EKP laski pari viikkoa sitten talletuskorkoa. EKP haluaa, että koron lasku parantaisi Euroopan taloutta. Halpa raha kasvattaa sijoituksia ja lisää työpaikkoja ja kulutusta.
EKP:n ennusteen mukaan euromaiden talous kasvaa odotettua hitaammin. EKP on erityisen huolissaan Saksan talouskasvusta. Saksa on suurin euromaa ja talousalue. Saksan taloudellinen tilanne vaikuttaa paljon myös muihin euromaihin. Saksan taloudellinen tilanne näkyy paljon myös Suomen taloudellisessa tilanteessa.
Saksan talous on suurissa vaikeuksissa. Erityisen paljon vaikutus näkyy Saksan auto- teollisuudessa. Autoja ei myydä entiseen malliin. Se näkyy koko Saksan taloustilanteessa.
Lähteet STT, Yle, HS
