Ruotsalainen yhteiskunta on vaikeuksissa. Erilaiset ryhmittyvät ja jengit ottavat yhteen, eikä poliisi pysty rauhoittamaan tilannetta.
Jengien yhteenotoista kärsivät tavalliset ihmiset. Kaksi nuorta miestä ammuttiin Tukholmassa elokuun lopussa. Miehet eivät olleet osallisina yhteenotossa.
Aiemmin kesällä 12-vuotias tyttö kuoli ammuskelussa.
Ruotsalaiset poliitikot ovat luvanneet, että väkivaltaan puututaan. Jengiväkivalta oli teemana vuoden 2018 vaaleissa. Tilanne ei ole parantunut.
Ruotsin poliisin mukaan jengiväkivalta on raakaa, ja aseita on paljon.
Koraanin polttaminen aiheutti mellakoita
Äärioikeistolaisen tanskalaisen Stram Kurs -puolueen jäsenet polttivat Koraanin Malmössä elokuun lopussa. Koraani on muslimien pyhä kirja. Se aiheutti laajoja mellakoita.
Mielenosoittajat heittivät kivillä poliisia, polttivat autoja ja hajottivat paikkoja.
Arlövin moskeijan imaami Samir Muric tuomitsee mellakoijat ja Koraanin polttamisen. Imaami kaipaa Ruotsin yhteiskuntaan rauhaa.
Lähteet STT, Yle, HS , IS

Ei, syy tähän vihaan ja sotaan. Miksi taistelemme toisiaan vastaan, jos Jumala loi kaiken meille ja pani maan laajentumaan kaikille ja teki meistä erilaisia uskontoja ja loi mielen valita, mitä pidämme sopivana meille
Mielenosoittajat heittivät kivillä poliisia, polttivat autoja ja hajottivat paikkoja.
Miehet eivät olleet osallisina yhteenotossa.
Ruotsalainen yhteiskunta on vaikeuksissa.