Ruotsin uusi hallitus oli ryhmäkuvassa Tukholmassa. Taustalla on valtiopäivätalo, jossa kokoontuu Ruotsin valtiopäivät eli eduskunta.

Ruotsin uusi hallitus oli ryhmäkuvassa Tukholmassa. Taustalla on valtiopäivätalo, jossa kokoontuu Ruotsin valtiopäivät eli eduskunta.

Ruotsi sai uuden hallituksen

Ruotsilla on nyt uusi hallitus. Stefan Löfven jatkaa pääministerinä.

Viime viikolla Ruotsiin syntyi lopulta uusi hallitus. Hallitusneuvottelut olivat tavallista pidemmät ja vaikeammat. Vaaleista on kulunut jo neljä kuukautta.

Hallituksessa ovat sosiaalidemokraatit ja ympäristöpuolue. Myös keskusta ja liberaalit tukevat hallitusta.

Sosiaalidemokraatti Stefan Löfven on pääministeri. Edellisen hallituksen ministereistä jatkavat Löfvenin lisäksi ulkoministeri Margot Wallström ja puolustusministeri Peter Hultqvist.

Löfven sanoi, että Ruotsi jatkaa puolustusyhteistyötä Suomen kanssa. Hän sanoi myös, että Ruotsi ei liity Natoon. Uusi hallitus haluaa sijoittaa ympäristönsuojeluun ja vähentää päästöjä.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste