Kuvassa on palestiinalainen perhe matkalla takaisin kotiin.

Kuvassa on palestiinalainen perhe matkalla takaisin kotiin.

Rauha palasi Gazaan

Israel ja palestiinalaiset ovat sopineet tulitauosta Gazassa.

Tällä hetkellä Gazassa on rauhallista. Aselepo päätti taistelut, jotka olivat jatkuneet seitsemän viikkoa. Israel on pitkään saartanut Gazan aluetta. Nyt Israel lupaa, että avustustoiminta voidaan jälleen aloittaa ja rakennustarvikkeita saa viedä Gazaan. Yli 2 000 palestiinalaista ja 69 israelilaista kuoli Gazan taisteluissa. Palestiinalaisista suurin osa oli siviilejä. Israelilaisista suurin osa oli sotilaita.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste