Francisco Sagasti on Perun väliaikainen presidentti. 76-vuotiaan Sagastin kausi kestää ensi kesään saakka. Sen jälkeen Perussa on presidentinvaalit.

Presidentit vaihtuivat Perussa nopeaan tahtiin

Perussa on poliittinen kriisi. Peruun valittiin marraskuussa kolme uutta presidenttiä alle viikossa.

Perussa on ollut viime aikoina paljon levottomuuksia. Perua on vuodesta 2018 hallinnut presidentti Martín Vizcarra. Hän joutui eroamaan 10. marraskuuta.

Vizcarra oli suosittu presidentti. Monet Perun asukkaat pitivät hänestä. Viczarra taisteli korruptiota eli lahjontaa vastaan. Korruptio on Perussa ongelma. Monet poliitikot eivät kuitenkaan pitäneet Viczarran tyylistä.

Perun uusi presidentti Francisco Sagasti vannoi virkavalansa 17. marraskuuta. Väliaikaisen presidentin kausi kestää ensi vuoden heinäkuun loppuun.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.