Kuva on Portugalin pääkaupungin Lissabonin keskustasta 15. tammikuuta.

Portugali sallii eutanasian

Portugali sallii eutanasian eli armokuoleman.

Portugalin parlamentti hyväksyi eutanasian laillistamisen tammikuun lopussa.

Portugali on vasta kuudes maa maailmassa, joka sallii eutanasian. Portugali on neljäs valtio Euroopassa, joka sallii kuolinavun. Belgia, Hollanti ja Luxemburg ovat laillistaneet eutanasian. Sveitsi ja Saksa sallivat avustetun itsemurhan.

Katolinen kirkko ja konservatiiviset eli vanhoilliset puolueet vastustavat eutanasiaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.