Mellakoijia Portlandin Oregonissa Yhdysvaltojen länsirannikolla. Poliisi on pidättänyt paljon ihmisiä mellakoissa eri puolilla Yhdysvaltoja.

Poliisi ampui mustaihoisen miehen Yhdysvalloissa

Yhdysvaltojen Minneapolisissa on ollut mielenosoituksia ja levottomuuksia.

Mellakoiden syy on se, että poliisi ampui jälleen nuoren mustan miehen pidätystilanteessa.

20-vuotias mustaihoinen Daunte Wright kuoli poliisin ampumiin luoteihin. Poliisin mukaan kyseessä oli vahinko.

Vuosi sitten entinen poliisi Derek Chauvin surmasi mustaihoisen George Floydin. Chauvin kuristi Floydin kadulla. Surma tapahtui Minneapolisissa. Tapaus on oikeudessa.

Floydin kuoleman jälkeen Yhdysvalloissa oli laajoja mielenosoituksia rasismia ja poliisiväkivaltaa vastaan.

Lähteet Yle, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste