Suuren alueen maaperä lähti vyörymään yhtäkkiä ja monet talot putosivat syvään kuoppaan. Alueen koko on 300 kertaa 700 metriä.

Oslon lähellä Norjassa tuhoisa maanvyöry

Joulukuun lopussa Norjassa tapahtui suuri maanvyöry Askissa Gjerdumin kunnassa.

Pelastustyöt maanvyöryn jälkeen on nyt lopetettu. Pelastajat ovat löytäneet seitsemän kuollutta ihmistä. Kolme ihmistä on edelleen kateissa.

Maaperä petti yllättäen joulukuun 29. ja 30. päivän välisenä yönä. Yhdeksän rakennusta lähti vyörymään maan mukana ja putosi suureen kuoppaan.

Asiantuntijat varoittivat jo vuonna 2005, että alueelle ei kannata rakentaa taloja. Alueella on savimaata, joka voi olla epävakaata esimerkiksi silloin, jos sataa paljon.

Lähteet Yle, HBL

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.