Kuvassa matkustajat nousevat junaan Machengin asemalla. Macheng sijaitsee Hubein maakunnassa Kiinassa. Hubei oli monta kuukautta erityksissä koronaviruksen takia. Nyt ihmiset saavat jo liikkua vapaammin.

Kuvassa matkustajat nousevat junaan Machengin asemalla. Macheng sijaitsee Hubein maakunnassa Kiinassa. Hubei oli monta kuukautta erityksissä koronaviruksen takia. Nyt ihmiset saavat jo liikkua vapaammin.

Nyt myös Kiina sulkee rajojaan

Kiinassa koronaviruksen tartunnat ovat vähentyneet. Kiinaan tulee nyt tartuntoja muista maista. Siksi Kiina kieltää melkein kaikki matkat muista maista Kiinaan.

Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.

Maaliskuun lopulla koronavirus on aiheuttanut vian vähän sairastumisia Hubeissa ja Wuhanissa. Seuraavien viikkojen aikana Hubein ja Wuhanin asukkaat pääsevät liikkumaan yhä vapaammin.

Mutta koronavirus uhkaa kiinalaisia nyt toisella tavalla. Virus on levinnyt laajalti muualle maailmaan. Virus saattaa palata Kiinaan, kun ihmiset matkustavat muista maista Kiinaan.

Kiinassa on todettu yli 80 000 koronavirustartuntaa. Noin 3 000 kiinalaista on kuollut tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa.

Koronavirus on levinnyt laajalti esimerkiksi Yhdysvalloissa. Siellä yli 80 000 ihmistä on saanut tartunnan. Määrä on jo suurempi kuin Kiinassa.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


7 kommenttia uutiseen “Nyt myös Kiina sulkee rajojaan”

  1. FATIH KURAR

    todella hienoja ja ymmärrättäviä tekstejä

  2. Rawaj

    Nyt myös Kiina sulkee rajojaan

  3. Rawaj

    Kiinassa on todettu yli 80 000

  4. Nada

    Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.

  5. Safaa

    Ny myös kiina sulkee rajojaan

  6. Safaa

    Koronavirus on levinnyt laajaltiesimerkiksi yhdysvalloissa siellä yli 80000 iistä onsaanut tartunnan maäärä on suurempi kuin kiinassa

  7. Abdulkader Weirdi A1

    Kiinassa koronaviruksen tartunnat ovat vähentyneet.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste