Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.
Maaliskuun lopulla koronavirus on aiheuttanut vian vähän sairastumisia Hubeissa ja Wuhanissa. Seuraavien viikkojen aikana Hubein ja Wuhanin asukkaat pääsevät liikkumaan yhä vapaammin.
Mutta koronavirus uhkaa kiinalaisia nyt toisella tavalla. Virus on levinnyt laajalti muualle maailmaan. Virus saattaa palata Kiinaan, kun ihmiset matkustavat muista maista Kiinaan.
Kiinassa on todettu yli 80 000 koronavirustartuntaa. Noin 3 000 kiinalaista on kuollut tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa.
Koronavirus on levinnyt laajalti esimerkiksi Yhdysvalloissa. Siellä yli 80 000 ihmistä on saanut tartunnan. Määrä on jo suurempi kuin Kiinassa.
Lähde: STT
todella hienoja ja ymmärrättäviä tekstejä
Nyt myös Kiina sulkee rajojaan
Kiinassa on todettu yli 80 000
Koronavirus lähti liikkeelle Hubein maakunnasta Kiinasta viime vuoden lopulla. Hubein maakunta ja Wuhanin kaupunki eristettiin muusta Kiinasta.
Ny myös kiina sulkee rajojaan
Koronavirus on levinnyt laajaltiesimerkiksi yhdysvalloissa siellä yli 80000 iistä onsaanut tartunnan maäärä on suurempi kuin kiinassa
Kiinassa koronaviruksen tartunnat ovat vähentyneet.