Poliisit pitävät miestä paikoillaan maassa.

Poliisi taltutti mielenosoittajia väkivaltaisesti Hongkongissa 11. elokuuta.

Mielenosoitukset jatkuvat Hongkongissa

Hongkongin mielenosoitukset ovat jatkuneet yli kaksi kuukautta. Mielenosoittajat vaativat, että Hongkong saa päättää omista asioistaan.

Hongkongin kansainvälinen lentokenttä jouduttiin sulkemaan maanantaina, kun tuhannet mielenosoittajat estivät kentän toiminnan. Myös Finnair perui maanantain lennon Hongkongiin.

Mielenosoittajat halusivat kertoa kentällä mielipiteensä poliisin osoittamia keinoja vastaan. Poliisi on käyttänyt mielenosoittajia kohtaan väkivaltaa, kyynelkaasua ja kumiluoteja.

Mielenosoittajat vaativat hallintojohtaja Carrie Lamin eroa. He haluavat myös Hongkongille laajempaa itsemääräämisoikeutta. Kiina on verrannut mielenosoituksia terrorismiin. Kiina on varoittanut hongkongilaisia useaan kertaan.

Hongkong kuuluu Kiinaan, mutta sillä on oma perustuslaki.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste