Irakin pääministeri Haider al-Abad (kuvassa vasemmalla) tarkastelee parlamentin istuntosalin tuhoja. Pääministeri vaatii, että valtaajia pitää rangaista.

Irakin pääministeri Haider al-Abad (kuvassa vasemmalla) tarkastelee parlamentin istuntosalin tuhoja. Pääministeri vaatii, että valtaajia pitää rangaista.

Mielenosoittajat valtasivat Irakin parlamentin

Tuhannet mielenosoittajat valtasivat Irakin parlamentin viime lauantaina.

Valtaus oli vastalause Irakin poliittiselle lamaannukselle. Suurin osa mielenosoittajista oli shiialaisia muslimeja. Uutistoimistojen mukaan suurin osa heistä oli shiialaisen uskonoppineen Moqtada al-Sadrin kannattajia.

Valtaus sujui melko rauhallisesti. Mielenosoittajat kiertelivät alueella ja ottivat selfieitä. Turvallisuusjoukot eivät puuttuneet tilanteeseen. Mielenosoittajat poistuivat parlamentista sunnuntain aikana.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste