Thomas Cook on ensimmäinen suuri ja perinteinen matkayhtiö, joka on joutunut konkurssiin. Myös Britannian EU-ero eli brexit vaikutti asiaan.

Matkanjärjestäjä Thomas Cook meni konkurssiin

Brittiläinen matkayhtiö Thomas Cook on mennyt konkurssiin eli vararikkoon. Thomas Cook ei saa enää ulkopuolista rahoitusta, eikä voi jatkaa toimintaansa.

Kaikki Thomas Cookin lennot ja lomamatkat perutaan.

Thomas Cook on maailman vanhin matkanjärjestäjä. Yhtiön matkoilla on yli puoli miljoonaa asiakasta.

Suomalainen Tjäreborg on osa yhtiötä. Matkatoimisto Tjäreborg jatkaa toimintaa. Sille etsitään nyt uutta omistajaa. Tjäreborgin matkoilla oli tällä viikolla  2 000 suomalaista. Tjäreborg yrittää saada matkalla olevat ihmiset kotiin pian.

Konkurssi vaikuttaa myös Suomen matkailuun. Joka kymmenes Lapin turisti käytti Thomas Cookia. Lapissa käy paljon turisteja Britanniasta. Matkailijoita tulee paljon myös Ranskasta ja Aasian maista.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste